مرطوب‌كننده و ضدآفتاب مناسب بخريد


 

نويسنده: دكتر فرهاد ملك‌زاد*




 
براي انتخاب مرطوب‌كننده مناسب بايد به نوع پوستتان توجه كنيد. اگر پوستي معمولي داريد، بهتر است مرطوب‌كننده‌اي معمولي انتخاب كنيد و اگر پوست شما بيش از حد خشك است، بهتر است از مرطوب‌كننده‌هاي بسيار قوي كمك بگيريد.
همچنين براي پوست‌هاي چرب، يك مرطوب‌كننده ملايم هم كارساز خواهد بود. در صورتي كه پوست شما خيلي خشك است ولي به انواع قوي مرطوب‌كننده دسترسي نداريد، از همان مرطوب‌كننده‌هاي معمولي منتها به دفعات بيشتر در طول روز استفاده كنيد.

در انتخاب ضدآفتاب هم دقت كنيد كه انواع فاقد چربي براي فصل پاييز و زمستان مناسب نيستند چون به خشكي پوست كمكي نمي‌كنند. دقت كنيد كه كرم ضدآفتاب حتي بايد روي لب‌ها هم ‌زده شود. به ويژه اگر ورزش‌هاي برفي مانند اسكي را انجام مي‌دهيد، مي‌توانيد از ضدآفتاب‌هاي فيزيكي مانند اكسيدوزنک استفاده كرده و آنها را روي پوست صورت و لب‌هايتان بماليد. بعضي از خانم‌ها تصور مي‌كنند بايد هم كِرِم مرطوب‌كننده، هم ضدآفتاب و هم كِرِم‌پودر يا پنكيك را روي پوست صورت‌شان بزنند؛ در حالي كه اگر كِرِم ضدآفتاب شما از نوع بدون چربي نباشد، وقتي از آن استفاده مي‌كنيد نيازي به مرطوب‌كننده نداريد. اگر از كِرِم‌هاي ضدآفتاب رنگي هم‌رنگ پوستتان استفاده كنيد، از مصرف كِرِم‌پودر يا پنكيك هم بي‌نياز خواهيد شد. پس براي مواقعي كه در منزل هستيد از كِرِم مرطوب‌كننده و براي مواقعي كه از خانه خارج مي‌شويد از كِرِم ضدآفتاب استفاده كنيد.

پي نوشت ها :
 

*متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com